6 razloga iz kojih bismo trebali provoditi digitalno pripovijedanje sa svojim učenicima
6 razloga iz kojih bismo trebali provoditi digitalno pripovijedanje sa svojim učenicima
O čemu je zapravo riječ kada govorimo o digitalnom pripovijedanju? Digitalno pripovijedanje je spoj videa, zvuka, slika i teksta za prenošenje priča, informacija i ideja. Najvjerojatnije ste se već u svojoj učionici radiili digitalno pripovijedanje priča. A ako još niste uvjereni u prednosti digitalnog pripovijedanja, evo prvih šest razloga zbog kojih biste trebali raditi aktivnosti digitalnog pripovijedanja sa svojim učenicima.
Vodstvo i digitalno pripovijedanje idu ruku pod ruku
Uspješne lideri budućnosti, svoj put započinju danas u učionici. Baš kao što je i vaš krenuo upravo iz učinice i tako je u cijelom svijetu. Učenici koji njeguju voditeljske kvalitete sposobni su preuzeti odgovornost: učiti o sebi i svojim željama, usmjeriti svoje učenje prema svojim interesima i razvijati inicijativu. Studenti koji poduzimaju inicijative, donose odluke na temelju spremnosti ili želje za djelovanjem, i koriste vještine kreativnog i analitičkog razmišljanja. Inicijativa pokazuje liderske vještine, povjerenje u vlastiti potencijal i spremnost da učine više ili nešto pokrenu.
Dobri lideri slušaju svoju publiku i razmatraju njezinu zabrinutost i reakcije. Digitalno pripovijedanje je također jako usmjereno prema publici zbog potrebe da svojoj publici pomogne u razumijevanju priče kroz različite medije. Sudjelujući u različitim digitalnim pripovijetkama, učenici mogu promišljati o vlastitim projektima i projektima svojih vršnjaka. Biti član publike važan je korak na putu do vodstva.
"Uvijek smo o životu učili iz pripovijesti koje su se pričale u našoj obitelji i ... učimo živjeti svoj život na produktivnije načine kada možemo naučiti slušati priče drugih." –Carolyn Conforti-Browse
Digitalni pripovjedač promovira kompetenciju (sposobnost) s tehnologijom
Digitalna pismenost je od vitalnog značaja za karijere koje će se sve više zasnivati na strojevima. Na radnom mjestu mnogi će učenici morati biti kompetentni s širokim rasponom sučelja i računalnih vještina kako bi bili uspješni. Kao nastavnici trebali bismo ohrabriti pozitivnu uporabu dostupne tehnologije.
Izložite učenike prednostima stvaranja i prenošenja vlastitih ideja. Dajte im priliku da komuniciraju s digitalnim svijetom i izgrade svoj vlastiti stil dok Internet još uvijek koriste u sigurnom okruženju. Pretražujući, kritizirajući i producirajući za razne medije, učenici poboljšavaju svoje istraživačke vještine, ocjenjuju vjerodostojnost i kvalitetu izvora te uče o autorskim pravima i pravilnom navođenju izvora.
Savjet profesije: Fotografije za nastavu odličan su izvor fotografija namijenjenih školama i automatski vas navode!
Osim stvaranja priče ili poruke, digitalno pripovijedanje učenicima pruža mogućnost i fleksibilnost u radu s različitim web alatima i softverskim programima. Također uče o procesorima obrade teksta, uređivačima slika, glazbe i još mnogo toga.
Proces zrcali tradicionalni postupak pisanja
Digitalno pripovijedanje je još uvijek pisanje. Bilo da se radi o višednevnom projektu ili samo o ploči s natuknicama stvorenoj u deset minuta, proces digitalnog pripovijedanja je isti kao i bilo koji drugi projekt koji mora sadržavati:
- Osmišljavanje ideje
- Plan
- Stvaranje
- Revidiranje
- Uređivanje
- Objavljivanje
- Odražavanje
Učenici bi trebali biti uključeni u svaki korak, uključujući i fazu objavljivanja, ako je izvedivo. Glavnina posla ostaje u fazi planiranja. Provedba planiranja i stvaranja rezultira da učenici preispitaju grandiozne ideje u korist jednostavnijih i praktičnijih. Digitalno pripovijedanje priča također je savršena platforma za učenje temeljeno na projektima.
Kritičko razmišljanje i donošenje odluka pokreće digitalno pripovijedanje
Prilikom izrade digitalnog remek-djela učenici trebaju razmisliti o svrsi projekta i zanatu s ciljem. Svaki dio digitalnog pripovijedanja ima više aspekata. Iako svi dijelovi neće sadržavati slike, video, audio i tekst, sadržeći sva četiri djela obogaćuju priču ili prezentaciju.
Moguća pitanja za motiviranje kritičkog razmišljanja i odlučivanja:
- Zašto to radimo ili koju poruku šaljem?
- Tko je publika kojoj se obraćam i što želim da im prenesem?
- Što ta osoba misli?
- Kakvo bi raspoloženje trebala stvoriti glazba?
- Koje riječi će najbolje prenijeti poruku?
- Ograničen sam vremenom, čemu bih se trebao najviše posvetiti u
svojoj prezentaciji?
- Moram ovo učiniti kraćim / dužim, što mogu dodati / izvaditi?
Digitalno pripovjedanje je savršeno za dijeljenje i suradnju
Jedna od najvećih prednosti digitalnog pripovijedanja je mogućnost da ga odmah podijelite s drugima. Dijeljenje se može sastojati od prikazivanja učeničkih radova unutar određene grupe ili objavljivanja radova javno. Studenti također mogu raditi zajedno na projektima na daljinu ili dobiti povratne informacije od svojih vršnjaka.
Koristite društvene medije kao sredstvo za distribuciju digitalnog pripovijedanja:
- Podučavati akademski koncept
- Naučite određenu vještinu
- Ispričati priču
- Stvorite utjecaj
Osvjestite publiku o problemu ili uzroku nečega
- Pokrenite (ili zaustavite) nešto
Izazovite popularna mišljenja
Imajte na umu internet i pravila o privatnosti vaše škole dok dijelite učenički rad.
Digitalno pripovijedanje je kreativno sredstvo procjene
Veliki ili mali digitalni projekti pripovijedanja mogu pokazati učenikovo razumijevanje i ispunjavanje ciljeva. Papir i olovka su još uvijek glavni izvor ocjenjivanja, ali koristite i alternativne načine procjene kad god je to moguće! Studenti će obožavati kreiranje reklamne ploče, a da uopće ne shvate da zapravo kroz nju ocjenjujete njihov napredak! Napravite rubriku za bilo koji od ovih projekata pomoću Brze rubrike.
- Razgovor s posebnim povijesnim ili književnim gostom
- Strip ili animacija
- Plakati ili reklame za objavljivanje javnih usluga
- Dokumentarac razrednog eksperimenta
- Trejler filma za knjigu ili povijesni događaj
- Projekt „Odaberite svoju avanturu“
- Propaganda
Digitalno pripovijedanje priča - u svim svojim oblicima - stvara mogućnosti i za učeničke inicijative i za studentske agencije. Pomoću digitalnog pripovijedanja učenici mogu stvoriti nevjerojatne projekte s većim rasponom kreativnosti, a da pritom nisu vrhuski umjetnici ili pripovjedači; mogu pripovijedati priče ili prenositi informacije na svoj način i pod svojim uvjetima. Svi učenici trebaju upravljač za samoizražavanje, da pokažu ono što su naučili, da novostečeno znanje i vještine vide u praktičnom svjetlu, preuzmu rizike i preuzmu učenje u svoje ruke.
Što ćete stvoriti?
autorica teksta Anna Warfield
Izvor: www.gettingsmart.com