Pridružite nam se na drugom modulu online edukacije gdje ćemo istražiti kako učinkovito vrednovati istraživačke kompetencije učenika. Naučite kako primijeniti suvremene strategije vrednovanja, izrađivati liste i rubrike za procjenu te potaknuti učenike na aktivno sudjelovanje i samorefleksiju.
Ova edukacija je za sve učitelje koji žele unaprijediti svoj pristup poučavanju i vrednovanju, osnažiti učenike i unaprijediti kvalitetu povratnih informacija.
Datum: 17. veljače 2025.
Vrijeme: 18:00
Predavačice: Valerija Begić i Ana Bakarić
Ključne teme:
• Vrednovanje za učenje i kao učenje
• Istraživačke kompetencije i njihovo praćenje
• Formativno i sumativno vrednovanje
Osigurajte svoje mjesto i unaprijedite svoje profesionalne vještine!
II. PROGRAM EDUKACIJE
Edukacija je modularna
Prvi modul – Tehnike aktivnog učenja učenika
Drugi modul – Vrednovanje istraživačkih kompetencija
Nakon ove edukacije osvijestit ćete:
• razliku između pasivnog i aktivnog načina učenja i poučavanja
• prednosti primjene strategija koje potiču aktivnost učenika u procesu učenja
• prednosti istraživačke nastave u usvajanju odgojno-obrazovnih ishoda definiranih
• kurikulom
• razliku između iskustvenog, istraživačkog učenja i učenja otkrivanjem
• razliku između tri pristupa vrednovanju
• prednosti primjene lista za procjenu, rubrika i lista za bodovanje u vrednovanju
• učeničkih aktivnosti.
Također, moći ćete i:
• osmisliti i primijeniti metode koje potiču aktivno učenje
• primijeniti suvremene strategije poučavanja
• izraditi listu/rubriku za vrednovanje učeničkih aktivnosti
• prilagoditi listu/rubriku različitom pristupu vrednovanja.
Ova je online edukacija za Vas jer...
• U procesu obrazovanja vi ste pokretači intelektualnog, emocionalnog i društvenog
razvoja svojih učenika. Međutim, tom procesu nije samo cilj prenijeti znanje – cilj je
osnažiti učenike da budu aktivni sudionici u vlastitom učenju i upravo tu dolazi do
izražaja važnost primjene tehnika aktivnog učenja.
• Vi ste učitelj koji svakodnevno u nastavnom procesu provodi proces vrednovanja i
suočava se s poteškoćama objektivnog pristupa vrednovanju, osobito tijekom
vrednovanja složenih učeničkih aktivnosti. Želite dati učenicima kvalitetnu povratnu
informaciju o njihovu napretku i potaknuti ih na samorefleksiju.
O predavačicama:
Dr. sc. Valerija Begić poučava prirodu, biologiju i kemiju u OŠ Sesvetski Kraljevec. Učiteljica
je izvrsna savjetnica. Bila je članica SRS-a za izradu kurikuluma Biologije, članica i voditeljica
SRS-a za implementaciju kurikuluma Biologije, autorica i mentorica online edukacija na
Loomenu i edukacija uživo, koordinatorica i članica SRS-a za izradu videolekcija iz Biologije
za osnovnu i srednju školu, voditeljica i članica SRS-a za izradu Smjernica za primjenu
kurikula nastavnog predmeta Prirodoslovlje i kurikula međupredmetne teme Zdravlje te
članica SRS-a za izradu Smjernica za primjenu posebnih kurikula za nastavne predmete
Priroda i društvo i Priroda u organizaciji MZOM-a. Posljednjih 15 godina surađuje s AZOO-
om i MZO-om u edukaciji učitelja i nastavnika te s PMF-om kao mentorica budućih profesora
Biologije. Tijekom devet godina bila je članica Državnog povjerenstva za provedbu
natjecanja iz biologije, tijekom četiri godine članica SRS-a za izradu zadataka i moderiranje
vrednovanja zadataka otvorenoga tipa na ispitu državne mature iz Biologije, tijekom tri
godine članica SRS-a za izradu zadataka i moderiranje vrednovanja zadataka otvorenog tipa
na ispitu vanjskog vrednovanja iz Biologije te članica Radne skupine za kodiranje učeničkih
odgovora u OECD-ovom istraživanju PISA. Koautorica je 17 udžbenika, 15 radnih bilježnica,
sedam metodičkih priručnika i 13 obrazovnih sadržaja za osnovnu i srednju školu te 14
znanstvenih i stručnih publikacija u području biologije. Dobitnica je nagrade PMF-a, Srećko
Jelenić i pet nagrada MZOM-a za doprinos razvoju kvalitete odgojno-obrazovnog sustava
Republike Hrvatske.
Ana Bakarić, prof. biologije i kemije, zaposlena je u OŠ Malešnica u Zagrebu na radnom
mjestu učiteljice prirode i biologije. Učiteljica je savjetnica. Uz nastavne aktivnosti sudjeluje u
brojnim projektima i znanstvenim istraživanjima usmjerenima na unaprjeđenje nastave
biologije. Surađuje s NCVVO-om kao članica Stručne radne skupine za izradu nacionalnih
ispita iz biologije te kao članica Radne skupine za kodiranje učeničkih odgovora u OECD-
ovom istraživanju PISA. Suradnica je AZOO-a kao članica Državnog povjerenstva za
pripremu natjecanja iz biologije te PMF-a kao mentorica budućih profesora Biologije. Tijekom
pet godina bila je članica komisije za polaganje Stručnih ispita iz biologije. S MZOM-om
surađivala je u sklopu i-nastave biologije. Mentor je brojnim učenicima koji uspješno
sudjeluju na županijskim, državnim i međunarodnim natjecanjima i smotrama iz biologije,
kemije i u sklopu projekata.
Od ove godine studentica je doktorskog studija „Istraživanje u edukaciji u području prirodnih
i tehničkih znanosti, usmjerenje biologija“ na PMF-u Sveučilišta u Splitu. Autorica je nekoliko
predavanja i radionica na županijskim i državnim stručnim usavršavanjima, u suradnji s
Agencijom za odgoj i obrazovanje. Koautorica je 11 udžbenika, šest radnih bilježnica, osam
obrazovnih sadržaja i pet metodičkih priručnika za osnovnu i srednju školu.
RASPORED WEBINARA
Drugi modul:
A (pet minuta) – Kurikularni krug i prednosti aktivnog uključivanja učenika u nastavni
proces
B (10 – 15 minuta) – Iskustveno, istraživačko učenje i učenje otkrivanjem (10 – 15
min)
C (20 – 25 minuta) – Alati za vrednovanje učeničkih postignuća (20 – 25 min)
Sažetak i odgovaranje na pitanja iz odjeljka Q&A (10 – 15 minuta)